Zasady sprzedaży tradycyjnej, internetowej i telefonicznej oraz poza lokalem firmy
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestnika z regulacjami prawnymi dotyczącymi sprzedaży tradycyjnej, przez Internet, telefonicznej oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.
Kto może z niego skorzystać?
Szkolenie jest skierowane do właścicieli firm lub kadry zarządzającej firmami prowadzącymi sprzedaż bezpośrednią, internetową lub telefoniczną, a ponadto osób odpowiedzialnych za organizację sprzedaży w firmie oraz pracowników call center, działów handlowych oraz działów obsługi klienta.
Program szkolenia
Umowa sprzedaży w obrocie profesjonalnym i konsumenckim.
- strony umowy (definicja konsumenta),
- forma umowy,
- sposób zawarcia umowy,
- ogólne warunki umów,
- wzory umów i regulaminy,
- niedozwolone klauzule umowne przy sprzedaży konsumenckiej.
Treść umowy sprzedaży.
- przedmiot umowy,
- cena,
- termin płatności,
- jakość świadczenia sprzedawcy,
Szczególne rodzaje sprzedaży.
- sprzedaż na raty,
- sprzedaż z zastrzeżeniem własności rzeczy sprzedanej,
- sprzedaż na próbę,
- sprzedaż z zastrzeżeniem zbadania rzeczy przez kupującego,
Sprzedaż tradycyjna.
- główne obowiązki sprzedawcy,
Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość.
- główne obowiązki sprzedawcy,
- opłaty przy umowie sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaży na odległość,
- odpowiedzialność za przesyłkę,
- miejsce spełnienia świadczenia,
- odstąpienie od umowy
- skutki niepoinformowania o prawie odstąpienia od umowy,
- termin do odstąpienia od umowy,
- forma odstąpienia od umowy,
- formularz odstąpienia od umowy,
- obowiązki sprzedawcy związane ze zwrotem zakupionej rzeczy,
- obowiązki kupującego w zakresie zwrotu rzeczy,
- koszty związane ze zwrotem zakupionej rzeczy,
- wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy.
Skutki niewykonania i nienależytego wykonania umowy sprzedaży.
Odpowiedzialność z tytuły rękojmi, gwarancji oraz niezgodności towaru z umową.
- reżimy odpowiedzialności,
- skutki podstępnego zatajenia wady przez sprzedawcę i zapewnienia, że wady nie istnieją,
- terminy zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie przez kupującego,
- terminy wygaśnięcia uprawnień kupującego,
- obniżenie ceny,
- odstąpienie od umowy i jego skutki,
- częściowe zużycie rzeczy,
- wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad,
- sposób i termin wymiany towaru,
- naprawa rzeczy, sposób naprawy,
- żądanie demontażu rzeczy i ponownego jej zamontowania,
- koszty naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu towaru,
- skutki niewykonania ww. czynności przez sprzedawcę,
- zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego,
- regres sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru,
- dopuszczalność i zakres umownej zmiany odpowiedzialności,
Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny.
Metody szkolenia
Mini wykład z prezentacją, ćwiczenia na wybranych przykładach
Prowadzący szkolenie
Julia Kalamat
Zapisz się